• Χρήσιμες ειδήσεις


    Οι ειδήσεις μας!!


    Παράκληση για ενίσχυση
    του Φιλοπτώχου ! 


    Ενημερώνεστε για όλες
    τις ανακοινώσεις
    εδώ 
    _____________________
  • Ημερολόγιο
    Αγιολόγιο
    Νηστείες

    2 0 1 6

    ΔΩΡΕΑΝ ΕΔΩ !!


                English posts (World flag image: Salvatore Vuono) 



  • Εικονική
    Περιήγηση
     
    Virtual - tour !!

  • Η ενορία μας


    Ο περικαλής ναός μας βρίσκεται στην οδό

    Παπαστράτου 16 &
    Αγίου Στυλιανού 42
    Αθήνα, 11476


    Τηλέφωνο – Φαξ 
    210 – 6464274

    Χάρτες & οδηγίες πρόσβασης
    προς το ναό μας:  Δείτε
    εδώ


     
    Στείλτε μας μήνυμα

    ή στην ηλ. διέυθυνση:
    enas.diabatis at yahoo.gr

    Πιέστε εδώ, αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για μας

Το PowerPoint σκοτώνει την κριτική σκέψη των μαθητών


untitled
Στο πρόσφατο  δημοσίευμα του theguardian “How PowerPoint is killing critical thought” υποστηρίζεται ότι η συχνή χρήση παρουσιάσεων PowerPoint οδηγεί στην απώλεια επικοινωνίας και επαφής μαθητή- εκπαιδευτικού καθώς και της ζωντάνιας της διδασκαλίας καθώς και ότι ο εθισμός των μαθητών στους προοργανωμένους χάρτες του PP τους καθιστά σχεδόν ανίκανους να οργανώσουν τις δικές τους σημειώσεις,
Ένα άλλο παλαιότερο δημοσίευμα του Franck Frommer: How PowerPoint Makes You Stupid: υποστηρίζει σχεδόν τα ίδια.
Ένα σχετικό άρθρο  του Γ. Μαυρογιώργου  μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω:
Μήπως το Power Point…είναι της ραθυμίας;


Το Power Point έχει κυριαρχήσει στις διαλέξεις στα πανεπιστήμια, στα συνέδρια, στον κόσμο των επιχειρήσεων, στις συνεδριάσεις υπουργικών συμβουλίων… Για να είμαι ειλικρινής ζήλευα. συναδέλφους που κουβαλούσανε τα «έτοιμα» μαθήματά τους στο μαγικό «φλασάκι». Με περισσή αίσθηση ασφάλειας, επιμέλειας, αυταρέσκειας και ετοιμότητας, αρχίζουν τη διάλεξή τους, διαβάζοντας τις κωδικοποιημένες αναλύσεις. Οι ακροατές, συνήθως, κάνουν κι αυτοί τη δική τους ανάγνωση, με ιδιαίτερη προσήλωση κι αφοσίωση, πολλές φορές. Επίκουρη Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας, κάποτε στο Τμήμα ΦΠΨ Ιωαννίνων «σάρωνε» τις σελίδες βιβλίου της και έκανε το μάθημα διαβάζοντας! (αυτό, βέβαια, δεν είναι η τεχνική του Power Point).
Με απασχόλησε το ζήτημα, τώρα που είμαι σε διαδικασία αφυπηρέτησης: μήπως, είναι βολικό να έχω τα μαθήματά μου έτοιμα; Να ανοίγω τον υπολογιστή, και, χωρίς δυσκολίες , να κάνω τη δουλειά μου. Το σκέφτηκα κι αποφάσισα να αποφύγω τον πειρασμό. Κι αυτό για κάμποσους λόγους. Η τεχνική του Power Point,σκέφτομαι, προσαρμόζει την ανάλυση του αντικειμένου της εισήγησης στα μέτρα της. Κάποιος μου είπε, πρόσφατα, πως η Microsoft διαμορφώνει τον τρόπο που οργανώνουμε τη σκέψη μας Η παρουσίαση υποβιβάζεται σε μια τυποποιημένη κωδικοποίηση διαδοχικών «σημείων»για ανάγνωση και παρακολούθηση. Στη διαδικασία της παρουσίασης, εισηγητής και ακροατές επαναπαύονται, με ελάχιστη επαγρύπνηση και νοητική εγρήγορση, στη ροή των διαδοχικών πεδίων της παρουσίασης. Προκαλούνται, μάλλον, σε κατάσταση ραθυμίας, νωχέλειας, αδράνειας και τεμπελιάς.
Αυτή η προσκόλληση και η προσήλωση στη συνθηματική παράθεση σημείων είναι αρκετά προβληματική. Τα μαθήματα, χωρίς τα δεκανίκια της συγκεκριμένης τεχνολογίας, είναι ενδιαφέροντα, αρκεί το περιεχόμενό τους να προκαλεί τη σκέψη. Εκτίθεται κανείς στην περιπέτεια της νοητικής πλοήγησης, με ανοιχτούς τους ορίζοντες. Αυτό για να γίνει, προϋποθέτει διαρκή εγρήγορση και παρακολούθηση του «μίτου» της σκέψης, από τη μεριά του εισηγητή κι από τη μεριά των ακροατών. Αυτό έχει το ρίσκο, βέβαια, του να χαθεί κανείς (Τι λέγαμε;).Την ίδια στιγμή, όμως, προσφέρει στο δάσκαλο και εισηγητή μια απολαυστική άσκηση ενάντια στην απειλή της νόσου Alzheimer!

 

Πηγή

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: